antropologia muzyki, antropologia współczesności, kwestie tradycji i tożsamości w kontekście współczesności, film etnograficzny, dziedzictwo niematerialne, tradycja, ludowość współczesna
badania: Białoruś, Ukraina, Mazowsze, Kurpie, Serbia, Podhale, Wilamowice, Warszawa
2017 - praca doktorska pt. „Tradycja i współczesność na Skalnym Podhalu – studium z antropologii muzyki”, napisana pod kierunkiem dr hab. Anny Malewskiej-Szałygin, prof. UW.
od 2016 badania nad muzyką Wilamowic
od 2011 badania do pracy doktorskiej na Podhalu
od 2010 praca w redakcji czasopisma (op.cit.,)
2008-2009 badania etnomuzykologiczne w serbskiej Guczy
2006-2007 badania do pracy magisterskiej na ukraińskim Wołyniu
Realizacja filmów etnograficznych (wspólnie z Polą Rożek):
"Tradycja to jest to, co kocham najwięcej" - 2007
"Podróż z profesorem Pokropkiem" - 2008
"Śpiew na Mazowszu" - 2009
"Skrzypce na Mazowszu" - 2009
"Etnograf z kamerą" - 2010
"Opowieść na dwa głosy" - 2010
"Orkiestra gra... a ty patrz" 2012
PROWADZONE ZAJĘCIA:
Laboratorium etnograficzne „Tradycja i nowoczesność w kulturze współczesnych mieszkańców Podhala”
Laboratorium etnograficzne „Kultura ludowa w mieście"
Pop opera Mariusza Trelińskiego, „(op.cit.,)” nr 42/2011, s. 57-61.
Góralszczyzna istnieje...?, „Konteksty“ 1/2013, s. 172-177.
Góralskie muzyczki i muzykantki – kobiety w kulturze muzycznej współczesnego Skalnego Podhala, „LUD” t.98/2014, s. 277-298.
Co słychać na Podhalu – red. i wstęp. M. Małanicz-Przybylska, 2014, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
O wieloznaczności dziedzictwa muzycznego Podhala – „Rocznik Antropologii Historii”, 2016, rok V (9), s. 87–108.
Skąd jesteśmy, kim jesteśmy? [w:] Nasze miejsce. Inspirator do pracy z lokalnością, Warszawa 2016, Stowarzyszenie „Pracownia Etnograficzna” im. Witolda Dynowskiego, s. 81-88.
Między dźwiękami Skalnego Podhala. Współczesna góralszczyzna, 2018, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.