Paradoksy wizualności. Film i praktykowanie antropologii
Publikacje napisane w ramach grantu:
Film i paradoksy wizualności. Praktykowanie antropologii
Seria: Studia Ethnologica, Wydawnictwo DiG, 2012
SŁAWOMIR SIKORA, Afryka Roucha. Mimikra – podmiotowość – sprawczość, Konteksty. Polska Sztuka Ludowa, (rok LXVI), nr 1-2 (296-297), str. 134-148
SŁAWOMIR SIKORA, Czy film obserwacyjny musi być realistyczny? (Cannibal Tours Dennisa O'Rourke'a), „Kwartalnik Filmowy”, 75-76 (2011), s. 301-306.
SŁAWOMIR SIKORA, Jean Rouch. W stronę wyobrażonego, Literatura Ludowa, SŁAWOMIR SIKORA, Jean Rouch. W stronę wyobrażonego, "Literatura Ludowa" 6 (2011), s. 45-56.
SŁAWOMIR SIKORA, Kolorowe wątki. Opowieści kutchańskich haftów, "Kwartalnik Filmowy" 74 (2011), s. 196-197.
SŁAWOMIR SIKORA, Waranasi − miasto dobrej śmierci w obiektywie Roberta Gardnera (Forest of Bliss), "Kultura Współczesna" 2(68)/2011, s. 120-132.
SŁAWOMIR SIKORA, Awangarda i tradycja w cieniu terroryzmu. Transkulturowe kino Leonarda Retela Helmricha, "Kwartalnik Filmowy" 70 (2010), s. 217-223.
SŁAWOMIR SIKORA, Zmieniające się podmioty narracji etnograficznych. Sprawozdanie z festiwalu NAFA (2010), "Kwartalnik Filmowy" 71-72 (2010), s. 313-317.
Konferencje
Udział w Tartu Festival of Visual Culture, Tartu, Estonia, 21-27.03.2011
wyjazd badawczy do Granada Centre for Visual Anthropology, University of Manchester (Manchester 2-12.02.2011; )